måndag 24 december 2012

24 Dec: Tomten, här finns bara snälla barn!

Sista dagen på vår julkalender 2012, mycket inspiration hoppas vi att ni har fått och vi höll nästan på att glömma dagens "lucka" om det inte vore för en påminnelse från min svägerska. Det blev lite mycket igår med alla förberedelser, att vi faktiskt glömde bort att skriva detta inlägg. Men här kommer nu sista "luckan", 24 December!
 
 

 
På denna juliga och högtidliga dag valde vi att lägga upp detta kort. När Tomten kommer med sin stora julklapps säck. Denna stämpel med Tomten är från Magnolia och målad med Pro Maker (oj, vad konstigt! Nästan hälften av alla kort är målad med det). Jag valde att runda kanterna med en punch och satte några bruna briljanter i de hörnen. Tomte-stämpeln sitter på det mönstrade pappret som sitter på en grön bas. God jul som ni ser är ett tyg band som sitter fast med dubbelhäftande tjep.
I hörnen guldiga briljanter. Text-stämpeln "Tomten, här finns bara snälla barn" från Reprint har jag stämplat på en utstansad cirkel med stjärnor. Stämpeln har också en tomte direkt under texten "Tomten", men då jag inte ville ha den, så valde jag att täcka den med en röd tyg blomma och satte en metall blomma över. Det var väldigt bra! Cirkeln sitter med 3D-kuddar.
 

 
På Tomten valde jag att använda Snow Pen på hans vita "fluffiga" partier, som rock och luva.
Här ser ni volymen från Snow Pen.

Som avslutning vill vi, Sandra och Lena, önska God Jul!

1 kommentar:

  1. Va roligt mer er kalender och få se så många kort :) Tack!

    SvaraRadera