lördag 5 januari 2013

45 år!

Under december månad fyllde min vän 45 år. Då han är kille så blir det alltid lite svårare att göra kort, (tycker jag) men jag hittade en stämpel som jag tyckte fungerade väldigt bra.
 
 
 Stämpeln är från Lili of the Valley och målad med Distress ink.
Då trädet inte hade något slut så valde jag att kapa det precis vid grenen,
men jag ville inte förlora löven så jag klippte ut dem för hand så att löven var det enda som sticker upp. Tog ett prickigt papper för att få lite mönster och så chalkade jag kanterna med en mörk brun färg. Texten Henrik och siffrorna 45 är utstansade på svart papper. För att få lite effekt tog jag en fin glittrig gel penna och ritade några sträck längs kanterna. Lite briljanter i hörnen som avslutning.
 

På insidan så gjorde jag hål med en Martha Stewart punsch,
chalkade kanterna med en ljusbrun färg och stämplade en text med bakgrund.
 


På baksidan fick blogg-stämpeln sitta och så stämplade jag en liten ängel
som jag målade lite likt mig. Har även börjat att lägga till mina initsialer och årtal.
Det finns ganska många som heter Sandra och sen är det ju kul att se tillbaka och veta vilket år man fick vad, speciellt som man inte alltid sätter en ålder på alla kort man gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar