torsdag 20 december 2012

20 Dec: Nu kommer snögubben!

När jag satt och tittade på vad vi har lagt upp, insåg jag att vi inte har haft en enda snögubbe på något kort, så blir det idag!
 
 
Började med en blå bas som jag satte denna snögubbe från Magnolia på. Som vanligt är han målad med Pro Maker, stämplade även en på krympplast som också är målad med Pro Maker pennor.
(Hur du använder krympplast se tidigare inlägg, 14 dec 12.)
Använde halva pärlor i hörnen och så stansade jag ut snöflingor från ett silvrigt, ganska tjockt papper. Jag limmade en direkt på basen och tog sedan en 3D-kudde och satte nästa uppe på, men med en liten snurr så att man får en tjock snöflinga. God jul texten är utstansad i rött papper och fast limmat.

 
En närmare titt på den lilla snögubben, gjord i krympplast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar