söndag 9 december 2012

9 Dec: När andra ljuset brinner...

... är snart lucia här.
Hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär.
 
 
Till andra advent så fick jag maska ihop två stämplar,
då vi inte hade någon stämpel med bara två ljus.
Tips! Hur du maskar ihop två stämplar:
Jag stämplade först stocken på papperet jag använde och sedan en stock till, på ett separat papper. Som jag sedan klippte ut och la ovanpå min första stock. Sedan stämplade jag ljusen, på stockarna.
Då vår stämpel inte bara hade två ljus, utan fler, så försökte jag att bara färga de ljus jag skulle ha och blev det bli färg under ljusen så gjorde inte det något, eftersom det då skulle hamna på det lösa papperet med stocken. Resultatet på maskningen blev så här. 
 
Jag stansade ut med Cuttelbug och en Spellbinders dies för att få min cirkel med stjärnor.
Färglade med Pro Maker pennor, på snön använde jag mig av Snow pen och
 jag chalkade kanten med Royal Blue stämpel färg.
Valde att kortet skulle gå i blåa toner och valde en mörkblå bas och en ljusare blå på mitt mönstrade papper, som jag sedan skrapade kanterna på. Stämplade A Merry Christmas  på ett annat blått mönstrat papper, som jag embossade i vitt och satte som avslutning lite blåa bling i hörnen.
 
 
Här ser man volymen vid användandet av Snow Pen.
Tips! Måla och embossa flera gånger för att få mer volym,
det har jag gjort här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar