lördag 8 december 2012

8 Dec: Mössen läser...

 
Jag tycker att denna "Hus Mus" stämpel är så gullig att jag ville ha den på ett kort. Bilden är färglagd med Distresser och den blev riktigt trovärdig i färger. Fick till den riktigt bra. Boken som mössen läser berättar om vad som händer en mus på juldagen när hon smiter ner i kakburken.
Valde en grön bas och ett mindre mönstrat papper.
Tips! När du ska limma: Tänk på att limmet kan synas på vissa tyger. Som på mitt gröna blad, kom på det försent och då gick det inte att ändra. Skulle antingen ha använt mig av glue dots eller följt bladets linjer.
Små blommorna är limmade och den röda julstärnan sitter fast med glue dots. Blommorna fick några briljanter i mitten. Den röda julstärnan och det gröna bladet har fått lite glitter längs bladens linjer.
Den vita "havre" stjälken fick lite färg på sina strån.
Valde guld på min god jul text, som sitter fast med 3D kuddar och till briljanterna i hörnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar