fredag 8 februari 2013

Kuvertväska!

Mamma har nu lärt mig hur man gör en kuvertväska, som ni ser på här på bild. Mamma har nämligen gjort ett antal kuvertväskor, men jag hade aldrig det. Så nu var det dags, tyckte jag och lustigt nog fanns det heller ingen här på bloggen! Så här blev min första kuvertväska!
 
 
Jag använde mig av ett dubbelsidigt papper från Panduro när jag vek till väskan. Ena sidan hade blommor och den andra var helt grå. Längs kanten på min flik så har jag satt ett spetsband för att lyxa till det lite och för att dölja eventuella glipor. I mitten satte jag en större blomma som går lite i samma färger som de övriga blommorna på pappret och i hörnen av just fliken lite silvriga briljanter.
 
 
Fliken hålls nere med hjälp av ett band som man snurrar runt en knapp på baksidan.
Här har jag också lackat mitt band för att det inte ska fransa sig och så håller det lite längre.
 
 
På insidan av kuvertet satte jag min hälsning, Grattis Evy, som jag har stansat ut med X-cut Dielicious på lila cardstock. I min ena ficka får min present plats (här till vänster, ett presentkort på bio) och i andra fickan några tags.
 
 
På mina tags har jag stansat ut 24 (som hon fyller) på den ena av tagsen 
och satt min namnstämpel på den andra, tillsammans med min signatur.
 
Visst blev den lyckad och väldigt fin!?
Höll min väska väldigt enkel, men man kan ju dekorera precis som man vill. Tror nog att det kommer komma några fler här på bloggen som mamma har gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar