måndag 5 mars 2012

Distress Ink fokus

Hej igen!
Nu var det ett tag sedan sist men inspirationen har varit lite låg. Hittade ett gammalt kort som jag gjorde på en kurs och blev inspirerad och så här blev mitt nya kort...
Grunden är ett ljust papper i måttet 15x15 cm. Jag ville få till en batikmönstring och jag använde mig av "Shabby shutters" (det gröna) och "Dried marigold" (aprikos färgen). Och sedan cirklade jag på pappret med hjälp av Ink Blending Tool tills jag blev nöjd. Jag använde samma teknik, fast på ett separat papper med färgen "Dusty concord" innan jag använde min Cuttelbug för att få bokstäverna, som jag limmade fast. Jag använde en stämpel från Penny Black som jag stämplade med svart stämpelfärg. Jag stämplade den två gånger, så att jag sedan kunde välja vilken del som jag ville framhäva och färglade bara den lilla rutan, innan jag satte fast den med 3D-kuddar. Till sist använde jag briljanter som liknar pärlor i mitten för att få en färdig look.

1 kommentar: