tisdag 20 mars 2012

Choklad fodral!

Pysselhelgen började med att jag fick lära mig göra ett fodral till chokladkakor. Jag började med den lättaste chokladen Lindt. Eftersom den har raka kanter, istället för Marabou Premium's 70 % choklad som har lite sneda kanter. Jag valde färgerna ljus brunt och ljus grönt på mina papper. Hade lite problem sen att dekorera men det blev bra till sist. Jag bestämde mig för att göra det till en grattis present, så jag använde vår Cuttelbug för att stansa ut GRATTIS - bokstäver i lila som jag limmade fast. Jag hittade en blomma som jag tyckte passar perfekt i färg och jag ville självklart ha en stämpel och valde en av Magnolias djurstämplar - en fjäril, som jag grund stämplade i svart färg. Sedan färglade jag med Distress Ink stämpeldynor i olika färger. Jag tog lite färg på ett akryl-block och sedan använde jag mig av en vatten pensel till att färglägga. Fjärilen sitter fast med 3D-kuddar så det blir lite volym.

1 kommentar:

  1. Vilket härligt belägrat rum, så ska det se ut! Kanske att gänget vill vara med på bloggcandy hos mig? Ni är så välkomna!
    Ha det gott!
    Anna

    SvaraRadera