onsdag 1 februari 2012

Tillbaka igen!

Hej, nu var det länge sedan vi la upp något på bloggen. Men det har varit lite mycket där vid jul och nyår och man var lite less på allt "juligt". Man går nästan in i väggen med alla kort man ska göra och skicka, köpa och tillaga mat som man typ ska äta upp på 3 dagar och alla klappar som ska köpas och slås in. Så vi tog en lite paus från bloggen. Men som titeln säger så är vi tillbaka igen!
Idag fyller min äldsta vän år! Hon är inte gammal eller så, men jag har känt henne sedan jag föddes, man får kanske säga att hon har känt mig sedan hon var två månader, då hon är född före mig. I vilket fall som helst så gjorde jag detta kort.
Det är väldigt enkelt. Ett dubbelvikt kort med måtten 15x15 cm. Ett snyggt bakgrundspapper som är 1 cm mindre och en stämpel på en figur och lite text. Figuren är tryckt på ett separat papper, färglagd med Promaker pennor, utklippt och sedan dit satt på kortet med hjälp av 3-D kuddar, för att få lite volym. För att "hotta" upp kortet har jag använt brads som ser ut som fjärilar som jag färglade med Promaker pennor och satte lite glitter lim på för att det skulle glittra. Självklart använde jag också (vad jag kallar) brilljanter! Det är stenar med lim på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar