fredag 20 september 2013

Unik Baby bok

Som dop present gjorde jag en baby bok!
Boken gick i färgerna blå och brunt.
 
 
Bokens fram och baksida är hård kartong som jag dekorerat.
På framsidan fick en sådan underbar stork, som jag har stansat ut, sitta
och jag satte fast ett band för att hålla ihop sidorna med.
 
  
Insiderna blev vanliga cardstocks. Jag gjorde säkert 20 sidor och här blir det både fram och bak som man kan sätta bilder och baby info på. Har lämnat mycket luft för bilder som föräldrarna får sätta in.
 
 
Gjorde ett genomskinligt kuvert för den första hårlocken.
 
 
Här lämnade jag plats för hand och fot avtryck!
 
 
"När trollmor har lagt sina elva små troll" fick dyka upp i mitten av boken.

 
Plats för lite dop info.
 
 
Rubriken "I världen... 2013" tänkte jag skulle bli en lite kul grej,
 när man blir lite äldre och börjar undra vad som hände det året som man föddes.
 
 
Som avslutning i baby boken satte jag "Gud som haver".
 
Tips! För att göra en liknande bok, det behöver inte vara en baby bok,
så behöver du en "Bind-it-all" från Zutter. Jätte lätt och kul att använda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar