tisdag 17 juli 2012

Exploding box!

När en vän skulle fylla 30 i början av månaden ville jag ge henne en personlig och unik present och jag fick till en jätte bra! Jag är så stolt över vad jag gjort! Nu ska även ni få se...
Så här blev paketet / boxen på utsidan... Jag valde att inte dekorera så mycket på utsidan utan jag ville ha det rent och snyggt med bara bandet. Det blir då en liten överrasking om vad som komma skall.


Här har jag lyft på första locket. Här har jag satt fyra bilder på det blåa pappret och det sitter fyra bilder på den vita boxen. Jag ville försöka få med lite text och inte bara en massa bilder och jag använde mig av både tags och små banderoller.
 Här har jag lyft på andra locket och som ni ser så har jag gett min box förmågan att snurra runt. Så här har jag bara vridit den vita sidan lite så att man fortfarande kan se bilderna i botten. Även den minsta boxen har jag vridit ett kvarts varv.
Så här ser alla tre lådorna ut utan lock och med vridningen. Fick höra att det såg ut som en tårta med tre lager. I mitten av den tredje lådan gjorde jag en liten plattform som jag satte 30 på.
Plattformen är en pappersrulle som det har suttit ett tygband på. Tips! Spara på dem när banden har tagit slut mycket bra att ha i dessa tillfällen. Jag cuttlebugga ut 30 som jag helt embossade i guld pulver. Inte det lättaste! Jag limmade fast 30 mellan två overhead papper som jag cuttlebugga ut i rätt storlek. Sedan limmade jag fast det i min plattform och satte ett papper över för att snygga till det lite. Här använde jag mig även av halva pärlor och satte runt.

Så här blev alla tre locken. Det blåa som är det första, den vita med namn och lite brilljanter. Vad man inte ser riktigt bra, är att jag har använt 3-D gloss med krackelering på just bokstäverna. Här har jag även chalkat kanterna bruna på det vita locket och vit på det lila/vinröda locket och jag gjorde det dessutom på deras respektive box.
Tips! Undrar du nu hur jag gjorde så att boxen kunde snurra så ska jag här berätta hur.
Jag gjorde ett litet hål genom botten på alla tre låderna och så körde jag ett jungfru-/änglaben genom alla tre och vek upp benen men jag lämnade några milimeter så att den inte satt helt fast. Under den blåa boxen satte jag sedan fast mitt band och min stämpel, så där ser man den inte. På insidan så ser man den inte heller, eftersom där sitter plattformen och jag klippte ut ett hål i botten av plattformen så att knoppen av änglabenen inte syns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar