tisdag 15 maj 2012

Välkommen till världen!

I lördags fick en gammal vän från kyrkan en liten flicka! Tindra blev namnet och självklart måste ett kort göras. Och det blev detta mästerverk!

Framsidan, ihopvikt.
Kortet är som ett dragspel som dras ut. Ihopvikt är kortet 15x15cm, men 15x45 cm utdraget. (Senare kommer en förklaring komma på bloggen om hur man gör detta kort, men just nu får dem som vill, klura ut lite själv!) Då det blev en flicka använde jag mig av en ljust gul cardstock som grund och höll mig sedan till färgerna rosa och gul. Det blåa pappret har moln på sig och passade perfekt med min idé till storken. Storken är en Die från märket Bosskut som jag använde i våran Cuttlebug. De 2 stämplarna som jag har använt på detta kort är lånade från min svägerska Sandra

Bebisen är målad med Distress Ink färger speceillt Tattered Rose (kroppen), Worn Lipstick (filten som babyn ligger i) och lite Dried Marigold (för att få lite mörkare hår). Storken är limmad och bebisen sitter fast med 3D-kuddar.
Hur kortet ser ut när det står av sig själv.
På den tomma rektangeln i mitten så ska det sitta en hälsning. På det andra blå pappret sitter den andra stämpeln jag använt. Det står SKÖTSELRÅD BABY 2.0 Innehåll: 100% äkta kärlek, ren glädje, nyfikenhet, gos. Jag tyckte att den passade jättebra in och den var lite kul. Klossarna med bokstäverna som bildar ordet Precious klippte jag ut från ett papper och satte fast med 3D-kuddar. Jag Cuttlebugga ut bokstäverna till namnet Tindra i olika papper så det skulle matcha klossarna och limmade fast. Som avslutning bling i hörnet på första och sista sidan. 


Hela kortet utdraget.



2 kommentarer:

  1. Åh va sött kort!! Blev ju jättebra med storken! Och fina ebossade rosa pappren. Är den foldern ny eller va pappret så?

    SvaraRadera