torsdag 17 maj 2012

Maskerad?


För ett tag sedan så köpte jag några nya stämplar på Panduro och denna lilla sjörövare var med.
Genast tänkte jag på att han skulle passa perfekt på ett inbjudningskort till ett kalas med maskerad.
Om temat är just sjörövare vet inte jag, men jag ville i alla fall visa att på detta kalas skulle det bli en skattjakt.

Jag gjorde grunden väldigt enkelt med ett beige färgat cardstock och storleken 15x15 cm. Jag stämplade ut "flaggorna" och målade med promaker i olika färger. Passande nog hittade jag ett ljus brunt papper med en massa öar som jag streckade likt en skattkarta med ett rött kryss vid slutet och ett ankare vid kartans början. I hörnen gjorde jag bokstäverna N, W, E och S. North, West, East och South, precis som på en riktig karta. Bokstäverna till Maskerad är utstansade från Cuttlebugen i olika färgade cardstocks och fick lite svarta steck så det inte skulle kännas så platt.
Den Store Piraten själv är målad med Distress Ink färger och en waterbrush-pensel och sitter fast med 3D-kuddar. I hörnen finns det brilljanter (som alltid när det är gjort av mig)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar