söndag 13 november 2011

Sugen på pepparkakor!


Detta dubbelvikta kort är i mitt favoritmått 15 x 15 cm. Oftast får jag inspiration av olika stämplar och det är något som jag alltid använder. Jag gör sällan kort utan en stämpel. Den här stämpeln som jag använde mig av är från Panduro. Jag tyckte att den passade så himla bra med pappret med pepparkakor och det ljus bruna med små hjärtan. Man blir sugen på pepparkakor! Jag ville att mitt kort skulle få lite volym och stämplade skeden en extra gång på ett annat papper, som jag sedan satte fast med 3-D kuddar för att få upp volymen på kortet. Jag ville också att mitt "God Jul" skulle ge lite volym och böjde till i mitten, så det vart en liten bro. Självklart gav jag mitt kort lite "bling" som avslutning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar