fredag 31 augusti 2012

Bröllopskort

Innan jag började med min Bröllops Bil (se tidigare inlägg) så kikade jag på Bröllopskort jag gjort tidigare och jag hittade det här. Jag gjorde det förra året till två vänner som gifte sig.
 

Jag använde mig av ett så otroligt häftigt papper med svarta blommor som är i sammet och det passade så bra ihop med det lilla röda pappret som jag hade. Stämpeln är från Panduro och jag behöll den väldigt enkel. Jag stämplade den i svart och använde embossingpulvret clear för att få lite effekt. För att få lite liv i stämpeln så målade jag bara hjärtanen röda och målade lite skugga runt svirvelen med en ljust blå penna.
Tips! Jag skrapade lite runt sammets-papprets kanter för att det inte skulle bli så platt.
 
 
När man öppnar kortet så viks framsidan upp.
VIKNINGS TIPS! Alltså kortet är ett 15x15 cm dubbel-kort och "framsidan" viks på diagonalen. Sedan så sätter man fast ett lika stort papper över vikningen men bara på ena sidan av vikningen, så att det fortfarande kan vikas upp och när man har gjort det så kan kortet stå och man ser både framsidan och insidans hälsningstext.
 
 
Mitt kort ville inte riktigt stå så jag gjorde ett stopp av två rosenknoppar, lite pärlfloss och ett löv.
Jag ville att det skulle se ut som en liten bukett som jag glittrade till lite med glitterlim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar